lauantai 28. maaliskuuta 2015

Kasvukipuja

Vain hetken verran sylini on riittävä 
suojaamaan sinua joka kulmasta,
tarjoamaan lämpöä
päästä varpaisiin

ja korvannipukoihin.

Vain hetken kämmeneni piilottaa
pienen kätesi,
kannattaa pellavapääsi

pitää sinut rinnallani.

Hetken olen sinulle koko maailmasi
kunnes se vie sinut askel askeleelta
ja tutustuttaa sinut muihin,

jonka jälkeen olen vain pelkkä äiti
perheenjäsentesi joukossa.


Olen itsekäs
pelokas
ja täysin valmistautumaton tähän.

En ole valmis luopumaan pienuudestasi
en riippuvuudestasi minuun,

enkä missään nimessä huomaamaan sitä tosiasiaa

että kohta koittaa hetki
jolloin minä olen sinusta riippuvaisempi
kuin sinä minusta.

Lupaathan olla kasvamatta?
Olla konttaamatta, ryömimättä,
puhumatta ja kävelemättä

vielä pitkään aikaan.

Pysy vauvana vielä vuosi
tai kaksi

ainakin tämän hetken,
että äitisi saa tilaisuuden kasvaa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti